12.3.05

Τσιγγάνοι στο Μέγαρο

Την Δευτέρα που μάς πέρασε, με τον Πελασγό βρεθήκαμε στην εκδήλωση-συζήτηση του Άρδην για τους "αρχαιολάτρες" στην ΕΣΗΕΑ, με κύριους ομιλητές τους Γ.Καραμπελιά, Ι.Προμπονά, Ν.Ξηροτύρη και Μ. Στεφανίδη. Θα επανέλθουμε, αμφότεροι νομίζω, με σχόλια και αναφορές στις ομιλίες. Η σημερινή εγγραφή θα μπορούσε να έχει τίτλο "Εθνική Μειονεξία ΙΙ", αλλά σκέφτηκα ότι θα ήταν όπως λέμε "χρωστάω Μαθηματικά ΙΙΙ και Χημεία Ι". Αυτό που με ωθεί να δώσω συνέχεια στις σκέψεις για "εθνική μειονεξία", παρότι ο ίδιος θεωρώ προβληματικό τον όρο και τον επινόησα (;) ως παρηχητικό αντίβαρο στην "εθνική μοναξιά", είναι το παράδοξο γεγονός πως την φράση ολόιδια χρησιμοποίησε στην ομιλία του και ο Μάνος Στεφανίδης (σοβαρός τεχνοκριτικός, γνωστός και από κάποιες τηλεοπτικές εκπομπές του με συνεντεύξεις εικαστικών καλλιτεχνών). Τώρα που το σκέφτομαι, η σημερινή καταχώριση θα μπορούσε επίσης να επιγράφεται "Και εσείς Περιγλώσσιο, κύριε Στεφανίδη;". :-P

Στην δική του εκδοχή της εθνικής μειονεξίας, ο Στεφανίδης τόνισε απολύτως εύστοχα μιαν άλλη παράμετρο, την οποία είχα σκοπό και εγώ να υπενθυμίσω (λέω "να υπενθυμίσω", γιατί η ιδέα πρωτοδιατυπώθηκε -ή εγώ την πρωτοσυνάντησα- σε δοκίμιο του Παπανούτσου). Είναι μια παράμετρος που, αν ωσάν ευθεία την προεκτείνουμε μέχρι εκεί που παίρνει, θα μάς οδηγήσει σε "μίσος" και όχι "μειονεξία". Πρόκειται για το απλό γεγονός ότι ο Έλληνας δεν ένιωσε σχεδόν ποτέ (ή έστω άργησε να νιώσει) δική του την Ελλάδα. Τις ρίζες του κακού ο ομιλητής τις εντόπισε στο οθωνικό βασίλειο (κι ο Παπανούτσος το ίδιο, μού λέει η άπιστη μνήμη μου), στην παρατεταμένη ξενοκρατία και εξάρτηση. Ο σημερινός Έλληνας δηλαδή νιώθει το ελληνικό δημόσιο σαν μπαμπούλα, ενδεχομένως όχι λόγω της υδρωπικής γραφειοκρατίας (ίσως κι αυτή να'ναι σύμπτωμα), αλλά επειδή έχει περάσει στο πατριωτικό του γονίδιο (ελπίζω να μη σάς φανεί πολύ μεταφυσικός ο όρος) η ιδέα ότι δεν είναι αυτό η πατρίδα του. Από εκεί και πέρα, ο Παπανούτσος, στο δοκίμιό του (λυκειακό, εκθεσιακό μου ανάγνωσμα, γι'αυτό και δεν θυμάμαι πού περιλαμβάνεται, για να σάς παραπέμψω), στο συναίσθημα αυτό φορτώνει και την διαχρονική κακομεταχείριση της δημόσιας περιουσίας (που απλώνεται στο συνεχές "αδιαφορία"-->"βανδαλισμός").

Ενδιαφέρον, για να επιστρέψουμε στην εκδήλωση του Άρδην, παρουσίασε και η ομιλία του καθηγητή Ν. Ξηροτύρη. Επέδειξε, συν ταις γνώσεσι, και σημαντική δεινότητα ως ομιλητής. Παρότι συνάντησε αρκετό αντίλογο από παρισταμένους, αν για να περιγράψουμε την αναίρεση των ισχυρισμών Πουλιανού χρησιμοποιούσαμε την έκφραση "τους έκανε σκόνη", θα αγγίζαμε την κυριολεξία. Ο σεβαστός καθηγητής όμως δεν μπόρεσε να αποφύγει ένα υποτιμητικό σχόλιο για τους θεωρητικούς επιστήμονες. Είναι κάτι που λέγεται συχνά, ότι οι θεωρητικοί επιστήμονες αγνοούν (ενώ θα όφειλαν να τα συνυπολογίζουν και να μη λένε κάτι που προσκρούει σ'αυτά) τα "θετικά" δεδομένα, τις αψευδείς μετρήσεις και τα αντίστοιχα πορίσματα. Ίσως το έθεσε κάπως πιο κομψά ο καθηγητής, νομίζω είπε "δεν πρέπει οι μεν να αγνοούν τα στοιχεία των δε". Να όμως που η αντίφαση κάπου εκεί φαίνεται αναπόφευκτη. Ο ίδιος, ως ανθρωπολόγος, είναι της άποψης (βασισμένος φυσικά στα ντιενέι του, στις κρανιομετρήσεις του και τα οστά του) ότι Ινδοευρωπαίοι δεν υπήρξαν και έφτασαν μερικοί απ'τα σύνορα και είπανε πως Ινδοευρωπαίοι πια δεν υπάρχουν.

Ο Ξηροτύρης δηλαδή, κι ελπίζω έτσι να μην παραποιώ την επιστημονική του θέση, υποστηρίζει την ιδέα μιας μορφής αυτοχθονίας, μιας αυτοχθονίας με πολύ πιο ευρεία, ασφαλώς, ορθολογική και ελαστική έννοια απ'αυτήν που εισηγούνται Πουλιανοί και Δαυλοί. Δεν ξέρω τι περιεχόμενο έχουν στη σκέψη του Ξηροτύρη τα λόγια "δεν υπήρξαν Ινδοευρωπαίοι", όποιο περιεχόμενο όμως και να'χουν προσκρούουν σε ένα εξίσου επιστημονικό, λογικά αναγκαίο και μη αναθεωρήσιμο συμπέρασμα, αυτό που προέρχεται από την γενετική συγγένεια τόσων γλωσσών. Ότι έχουμε κάποιες γλώσσες που στο μεγαλύτερο μέρος τους παρουσιάζουν βαθύτατες και συστηματικές ομοιότητες, που δεν μπορούν να αποδοθούν σε καμιά άλλη αιτία, παρά στην απόσπασή τους από μια κοινή μητέρα-γλώσσα. Ε, αυτή την γλώσσα, όπως και να την ονομάσουμε, δεν πρέπει κάποιοι να την μίλησαν; Αν δεν υπήρξαν αυτοί οι κάποιοι, οι αυτόχθονες πληθυσμοί που ανέπτυξαν και μίλησαν τις θυγατρικές, δηλαδή παρόμοιες, γλώσσες, τις δέχτηκαν από ταυτόχρονη επιφοίτηση, αλλά με ελαφρώς αλλοιωμένο σήμα σε κάθε περιοχή; Με αυτά δεν εννοώ τίποτε για την επιστημονικότητα των μεθόδων (ή και των προθέσεων) του Ξ., αντιστρέφω απλώς το επιχείρημά του: δεν θα όφειλε κι αυτός να διατυπώσει μια λύση/θεωρία που να μην κλοτσάει σε ένα πόρισμα μιας άλλης επιστήμης, έστω "θεωρητικής";

Τέλος πάντων, ο καθηγητής με κλόνισε λιγάκι με την υπόδειξή του προς θεωρητικούς κι είπα κι εγώ κάπως να εξιλεωθώ (πλησιάζουμε προς τη λύση του μυστηρίου της σκοπιμότητας του τίτλου της σημερινής εγγραφής του ημερολογίου, αμήν). Και για να εξιλεωθώ, πήγα στο Μέγαρο! Τις μέρες αυτές, στον εξωτερικό χώρο της αίθουσας Δημήτρη Μητρόπουλου, λειτουργεί μια πρωτότυπη και διασκεδαστική έκθεση μαθηματικών. Το σημαντικό εκεί είναι ότι δεν κοιτάς τα εκθέματα, παίζεις με αυτά (είχε επίσης πλάκα να βλέπεις μερικές γούνες να μπλέκονται σε κάτι ελατήρια και κυρίες με περιδέραια να κραδαίνουν δίκην σουρωτηρίου για μακαρόνια μια πιατέλα με πλανήτες και δορυφόρους σε τροχιά). Έπαιξα κι εγώ κάμποση ώρα (θα μάθετε σύντομα πόση) και ψιλοθυμήθηκα την θαμμένη γεωμετρία μου, τις λιγοστές μου πιθανότητες και τις κάπως καλύτερα συγκρατημένες από το Λύκειο ακολουθίες/προόδους. Κι εκεί είναι που ζήλεψα τους μαθηματικούς: γιατί αυτοί έχουν (ή μάλλον την συνειδητοποιούν περισσότερο και την ερευνούν) την διασκεδαστική πλευρά του αντικειμένου τους, ενώ συνήθως ως άλλη όψη του επιστημονικού νομίσματος της γλωσσικής επιστήμης εμφανίζονται αρχαιολάγνοι παρετυμολόγοι και ουφολόγοι. Μην λησμονούμε βεβαίως εδώ και ότι πλείστοι των αρχαιολατρών είναι μαθηματικοί που ανακάλυψαν τη "μαθηματική δομή" της γλώσσας μας (και δεν εννοούν τίποτα περισσότερο από επινοημένα εσωτερικά αθροίσματα διαδοχών γραμμάτων σε λέξεις) ή φυσικοί που ανακάλυψαν την υπερ-βιονική σούπερ προηγμένη τεχνολογία των προ-προ-προ-Ελλήνων. Θα μού πεις: και με αυτούς γελάμε. Όμως άλλο "διασκεδαστικό", άλλο "γελοίο". Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε το αθώο ή αναζωογονητικό γέλιο του παιδιού -μικρού ή μεγάλου- που (ξανα-)ανακαλύπτει τον κόσμο ή μια άλλη όψη (όχι την κατοπτρική παραμόρφωση) της γνώσης, στη δική μας φοβάμαι ότι έχουμε απλώς το κουρασμένο μειδίαμα ή και τον κλαυσίγελω του αηδιασμένου από την απάτη. Πάντως, το διδακτικό της έκθεσης ήταν ότι μπορούμε ή και οφείλουμε να αναδεικνύουμε από καιρού εις καιρόν την αστεία, την ευφάνταστη εφαρμογή/διάσταση του αντικειμένου μας. Και ξέρουμε οι περισσότεροι πως υπάρχει αυτό το πράγμα έντονο στη γλωσσική επιστήμη. Θα επανέλθω ίσως στο θέμα με αναφορές σε τέτοια βιβλία, που αναζητώ και συναντώ συχνά στο Σπουδαστήριο Γλωσσολογίας, ο νούς μου όμως αυτομάτως πάει στα βιβλία του Radford για την Γενετική-Μετασχηματιστική Σύνταξη, τα οποία παρά την σοβαρότητα και την πολυπλοκότητα του αντικειμένου, διατηρούν αμείωτο το παιγνιώδες του ύφους και προτείνουν συχνά διασκεδαστικές ασκήσεις.

Στην έκθεση λοιπόν του Μεγάρου παρέμεινα και αφού είχε αρχίσει το προγραμματισμένο για το βράδυ εκείνο ρεσιτάλ του Γαρουφαλή (στο οποίο θα πήγαινα αν είχα προλάβει κανένα εισιτηριάκι προτού εξαντληθούν την τελευταία στιγμή). Τι σημαίνει αυτό οι γνωρίζοντες ήδη θα το κατάλαβαν, ας αποκαλύψουμε το μυστικό όμως και στους υπολοίπους: στην αίθουσα Μητρόπουλου, αν καθίσεις απ'έξω, ακούς τη συναυλία ακριβώς όπως κι αν ήσουν μέσα. Έτσι κι εγώ άκουσα όλο το πρώτο μέρος ολίγον τσάμπα, περιεργαζόμενος πλέον τα εκθέματα εκείνα από τη λειτουργία των οποίων δεν καταλάβαινα Χριστό (ε, είπαμε, κι εμένα τα μαθηματικά μου κάπου σταματούν, δυστυχώς όχι πολύ μακριά από την αφετηρία τους). Για να μην κινήσω τις υποψίες των φυλάκων (οι οποίοι εν τω μεταξύ είχαν γίνει εξπέρ, λύνοντας και ξαναστήνοντας τους γρίφους σε χρόνο ντετέ), άλλαζα ανά πεντάλεπτο έκθεμα και έπαιρνα περισπούδαστο ύφος, ακούγοντας παράλληλα κακεντρεχώς και κάτι λίγες αμήχανες τρίλιες του Γαρουφαλή. Πάντως, αν είχαν ίχνος επαγγελματισμού, θα μού κάναν καμιά ερωτησούλα για το τι ρόλο παίζω, δεδομένου ότι είχα απομείνει μόνος εκεί πέρα και η προφανής κακομεταχείριση λόγω αγνοίας των εκθεμάτων από μέρους μου ήταν το λιγότερο ύποπτη. Λύση α΄: έχουν συνηθίσει τους τζαμπατζήδες που με κάποια σαχλή πρόφαση κάθονται έξω από την αίθουσα και ακούν. Λύση β': τα ένστολα τζιμάνια που πληρώνει ο έρμος ο Λαμπράκης τόσο πολύ είχαν απορροφηθεί από το παιχνίδι που δεν πρόσεξαν τον μικρόσωμο φιλολογίσκο που κρυβόταν πίσω από το ποδήλατο με τις τετράγωνες ρόδες (ας μού εξηγήσει κάποιος το μαθηματικό του υπόβαθρο).

Τέλος πάντων, επειδή κι οι λαθρακροατές έχουν φιλότιμο, στο δεύτερο μέρος της συναυλίας αποχώρησα σεμνά. Στον σταθμό "Μέγαρο Μουσικής", είδα στην απέναντι όχθη μια συμπαθητική παρέα τσιγγάνων (τρεις τυπικές ευτραφείς μαυροφορεμένες κι έναν τυπικό μουστακλή μαυροφορεμένο) να περιμένουν το μετρό. Αμέσως απέκρουσα την ρατσιστική σκέψη "μπέρδεψαν το Μέγαρο με τα Μέγαρα;" και συνειδητοποίησα ότι τόση ώρα άλλος ήταν ο γύφτος...

αυτοχθέλλην

7 σχόλια:

talos είπε...

Οι απόψεις του Ξηροτύρη εδώ.

Κάποια σχόλια: Εδώ έχουμε το εξής ενοχλητικό φαινόμενο: Σε ένα θέμα όπου οι επιστημονικές απόψεις διίστανται και μάλιστα χωρίς καμία σαφή πλειοψηφία, ένας επιστήμονας μιλάει εκλαϊκεύοντας για την θέση που υποστηρίζει ως να ήταν η πανταχόθεν επικρατούσα. Δεν είναι.

Δύο σημεία κλειδιά. Η παρουσιαζόμενη ως κατάρριψη του μοντέλου του Cavalli Sforza από τον Sykes είναι κάθε άλλο παρά εδραιωμένη. Ως εξωτερικός παρατηρητής που μπορεί να παρακολουθεί τις σχετικές συζητήσεις ως ένα βαθμό θα έλεγα ότι ο Cavalli Sforza έχει απαντήσει τεκμηριωμένα στην κριτική του Sykes - θα τολμούσα μάλιστα, αναγνωρίζοντας την μη-ειδικότητά μου, να πω και πειστικά. Περισσότερα π.χ. εδώ και πιο τεχνικά εδώ [προσοχή μεγάλο αρχείο Pdf ~10Mb].

Εν ολίγοις, η θεωρία της δημογραφικής διάχυσης (που στο θέμα μας σημαίνει ότι οι ινδοευρωπαϊκές γλώσσες μας έφτασαν με την γεωργία) δεν καταρρίπτεται διόλου από την εργασία του Sykes διότι η νεολιθική γενετική συνιστώσα που υπολογίζει ο Sykes (με εύρος ακρίβειας που ο Cavalli Sforza κριτικάρει εύλογα), επαρκεί και ταιριάζει μια χαρά εντέλει με το μοντέλο του Cavalli Sforza.

Το άλλο σημείο: η παρουσιαζόμενη ως "μοντέρνα γλωσσολογία" σχετικά με την λεγόμενη Νοστρατική, την υποτιθέμενη κοινή Ανθρώπινη πρωτόγλωσσα - είναι ακόμα εξαιρετικά αμφιλεγόμενη. Βλέπε περισσότερα εδώ και εδώ.

Από ότι φαίνεται ο Ξ. δεν αμφισβητεί φυσικά την ΙνδοευρωπαΪκή οικογένεια γλωσσών. Αμφισβητεί την αντιστοιχία της με κάποιον λαό Ινδοευρωπαίων που εξαπλώθηκε στην Ευρώπη. Μπορεί και να έχει δίκιο. Αποκρύπτοντας το γεγονός όμως ότι η άποψή του δεν είναι η κυρίαρχη στον χώρο του, διαπράτει ένα δεοντολογικό σφάλμα.

Και κάτι για τους "αυτόχθονες". Σε κάποιο βαθμό (μεγάλο συχνά) είμαστε όλοι απόγονοι των παλαιολιθικών κατοίκων της χώρας στην οποία ζούμε. Βλ. π.χ. αυτό - που δεν αποτελεί εξαίρεση.

Ανώνυμος είπε...

Έστω με μεγάλη καθυστέρηση, ευχαριστώ πολύ, Τάλως, για το σχόλιο και το πλούσιο υλικό που προσέφερες στη συζήτηση. Το κείμενό μου ήταν κατ'ανάγκην απλουστευτικό, όπως άλλωστε και η συνέντευξη του Ξηροτύρη στο Focus, απ'ό,τι βλέπω. Αν όμως επιμείνουμε σε αυτήν την απλουστευτική οιονεί συζήτηση, απουσία αναλύσεων και -κυρίως- δεδομένων, να παραθέσω εδώ την οιονεί απάντηση του Ξ. στην ερώτησή μου "δεν πρέπει να υπήρξε και κάποιος πληθυσμός που να μίλησε την πρωτογλώσσα;": λέει ο Ξ.-και αυτό φαίνεται θα μου'λεγε αν μ'είχε απέναντι: "Σήμερα γνωρίζουμε ότι οι (sic) λεγόμενη Ινδοευρωπαϊκή ομοταξία γλωσσών δεν είναι παρά η φυσιολογική εξέλιξη των γλωσσών των παλαιολιθικών εποίκων της Ευρώπης". Η απόφανση αυτή υπενθυμίζει σε κάποιους ίσως θεωρίες των "κυμάτων" και των παράλληλων εξελίξεων (απόψεις ευρύτατα εγκαταλελειμμένες), μα βλέπω πως στην συνέντευξη έρχεται να δεχθεί ως δεκανίκι την παρακάτω απόφανση: "Επίσης η (άγνωστη ακόμη στην χώρα μας) σύγχρονη γλωσσολογική επιστήμη θεωρεί κοινή την καταγωγή όλων των γλωσσών τού πλανήτη μας (non Stratic Θεωρία), άποψη πού συνταιριάζει απόλυτα με τις σημερινές γνώσεις μάς για την εξέλιξη και μετανάστευση τού ανθρώπου." Όπως σωστότατα επεσήμανε ο Τάλως, ούτε πάρα πολύ σύγχρονη ούτε και ευρύτερα αποδεκτή είναι η Νοστρατική υπόθεση.
(ο συντάκτης του υπό σχολιασμόν κειμένου)

ΤΟΥΡΚΟΦΑΓΟΣ είπε...

Είστε αδίστακτοι και αναίσχυντοι εσείς οι οπαδοί της λαθρομετανάστευσης.

Πρώτα επικαλείστε τις βλακείες των ουφολόγων ως... επιχείρημα κατά των υπερασπιστών της αυτοχθονίας! Όταν και οι διακεκριμένοι επιστήμονες (που ξεσκεπάζουν τους ουφολόγους) αποδεικνύονται υπέρμαχοι της αυτοχθονίας (με την οποία, φυσικά, οι ουφολογικές ανοησίες δεν έχουν καμμία σχέση), κομπιάζετε προς στιγμήν, και σάς ξυνίζουν και οι επιστήμονες! Ψάχνετε μετά άλλους επιστήμονες, μπας και σώσετε τα προσχήματα και γλυτώσετε το ρεζιλίκι. Και μάς φέρνετε τον Καβάλι-Σφόρτσα και τον Ρήνφριου, οι οποίοι, και αυτοί ακόμη, στα κείμενα που εσείς οι ίδιοι παραπέμπετε, μάς λένε ότι οι Ινδοευρωπαίοι (=Ελληνογενείς) ξεκίνησαν την Ευρωπαϊκή εξάπλωσή τους από τον περιΑιγαιακό χώρο (=Ελλάδα) το 8.000 π.Χ. (οκτώ χιλιάδες χρόνια π.Χ.)! Και αυτό, χωρίς να ντρέπεστε λίγο, τό εμφανίζετε ως επιχείρημα υπέρ σας! Εσείς που λέγατε (και λέτε ακόμη) ότι οι Έλληνες εισέβαλαν εξ... Ουγγαρίας μόλις το 2.000-1.1000 π.Χ. εξοντώνοντας τους υποτιθέμενους "προέλληνες" Πελασγούς (μη Έλληνες προκατόχους των Μυκηναίων)! Και δεν ντρέπεστε λίγο!

Βάλτε το στο μυαλό σας: Η Επιστήμη υπηρετεί την αλήθεια. Η Επιστήμη δεν υπηρετεί τις "πολιτικώς ορθές" προκαταλήψεις σας και τα βρώμικο, ανομολόγητο σχέδιό σας να μάς εξομοιώσετε με τους λαθρομετανάστες.

ΤΟΥΡΚΟΦΑΓΟΣ είπε...

Και κάτι άλλο. Σάς έχει ξευτυλίσει το "Άρδην" και οι επιστημονικοί συνεργάτες του, και εσείς ακόμη περιφέρεστε στο Διαδίκτυο διαδίδοντας ψέμματα εδώ κι εκεί (τό έχω δει σε πολλούς δικτυακούς τόπους) ότι δήθεν το "Άρδην" κατατρόπωσε τους ελληνοκεντρικούς! Σάς πληροφορώ ότι το "Άρδην" τό διαβάζω τακτικά και δεν περνούν τα ψέμματά σας. Φυσικά και ξευτύλισε, και πολύ καλά έκανε, το "Άρδην", τους ουφολόγους και τους δήθεν "δωδεκαθεϊστές" (εντός εισαγωγικών, διότι τους θεωρώ -ορισμένους, όχι όλους- πεμπτοφαλαγγίτες και όχι αρχαιολάτρες)· όπως ακριβώς ξευτύλισε και ξευτυλίζει και εσάς και το "προοδευτικό" αφελληνισμένο συνάφι σας. Συνιστώ σε όλους να τό διαβάζουν, και θα κρίνουν μόνοι τους.

γηγενής είπε...

Αγαπητέ Τουρκοφάγε, είναι απρεπή τα όσα γράφεις εναντίον μας. Δεν σβήνω τα δύο αυτά μηνύματά σου, για να δει ο κόσμος περί τίνος πρόκειται. Αν όμως συνεχίσεις να γράφεις υβριστικά, εγώ ο ίδιος θα διαγράψω τα μηνύματα, και μάλιστα χωρίς προηγουμένως να έλθω σε συνεννόηση με συνδιαχειριστή του ιστολογίου. Αυτό, για να μην πεις ότι δεν σε προειδοποίησα.

Λοιπόν:

>Όταν και οι διακεκριμένοι επιστήμονες (που ξεσκεπάζουν τους ουφολόγους) αποδεικνύονται υπέρμαχοι της αυτοχθονίας

Μα δες τι γράφεται στο αρχικό κείμενο: «Ο Ξηροτύρης [...] υποστηρίζει την ιδέα μιας μορφής αυτοχθονίας, μιας αυτοχθονίας με πολύ πιο ευρεία, ασφαλώς, ορθολογική και ελαστική έννοια απ'αυτήν που εισηγούνται Πουλιανοί και Δαυλοί».

----------

> οι Ινδοευρωπαίοι (=Ελληνογενείς) ξεκίνησαν την Ευρωπαϊκή εξάπλωσή τους από τον περιΑιγαιακό χώρο (=Ελλάδα) το 8.000 π.Χ. (οκτώ χιλιάδες χρόνια π.Χ.)!

Με την εξίσωση Ινδοευρωπαίοι = Ελληνογενείς επιχειρείς να περάσεις έμμεσα το μήνυμα που συμφωνεί με την ιδεολογία σου. Ελληνογενής είναι αυτός που έχει ελληνική προέλευση. Δεν είναι σαφές αν θεωρείς Έλληνες τους Ινδοευρωπαίους. Το μόνο σίγουρο είναι ότι προσπαθείς να παίξεις με τις λέξεις. Η ΙΕ θεωρία έχει ακλόνητα ερείσματα στον γλωσσολογικό τομέα. Αν θέλεις να την αμφισβητήσεις, οφείλεις να καλύψεις και το γλωσσολογικό σκέλος.

----------

> Η Επιστήμη υπηρετεί την αλήθεια.

Ακριβώς. Και δεν είναι τυχαίο ότι άτομα με τη δική σου ιδεολογία τα βάζουν με επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων. Η Επιστήμη υπηρετεί την αλήθεια και εσείς υπηρετείτε τα ιδεολογικά σας συμφέροντα (οι πιο έξυπνοι από εσάς - τηλεπλασιέ κ.ά. - και τα οικονομικά τους συμφέροντα...).

----------

> ότι δήθεν το "Άρδην" κατατρόπωσε τους ελληνοκεντρικούς!

Όχι και δήθεν! Τους ελληνοκεντρικούς κατατρόπωσε. Δες το αφιέρωμα στο τεύχος 52-53. Οι ουφολόγοι αντιπροσωπεύουν μία μόνο εκδοχή, ίσως την πιο ακραία. Οι αρθρογράφοι όμως στο συγκεκριμένο τεύχος (αυτό μας ενδιαφέρει εδώ και όχι το περιοδικό γενικά) ασχολούνται όχι μόνο με τους ουφολόγους, αλλά και με τους ελληνοκεντρικούς γενικότερα. Άσε που ελληνοκεντρικοί είναι και οι ουφολόγοι... Να το σημειώσουμε κι αυτό, έτσι;

:-)

γηγενής είπε...

O Bελόπουλος π.χ. στην εκπομπή του ρίχνει καρφιά εναντίον του Λιακόπουλου και επικρίνει τα «ουφολογικά». Παίρνει δηλ. αποστάσεις από τους «ουφολόγους». Ε, λοιπόν, αυτός ο σκέτος «ελληνοκεντρικός» και μη «ουφολόγος» λέει συνεχώς για τη γλώσσα πράγματα που δεν στέκουν επιστημονικά (ότι η Ελληνική είναι η μόνη «νοηματική» γλώσσα και άλλα τέτοια). Το ίδιο ισχύει και για τον «ελληνοκεντρικό» Άδωνι Γεωργιάδη. Καλή η διάκριση «ελληνοκεντρικών» και «ουφολόγων», αλλά όλοι τους υποστηρίζουν απόψεις μη επιστημονικές. Μερικές φορές μάλιστα, τόσο αυθαίρετες, που πλησιάζουν την «ουφολογία» (βλ. «λεξαριθμική» θεωρία κ.ά.). Να επαναλάβω ότι όλοι αυτοί είναι «ελληνοκεντρικοί»...

γηγενής είπε...

> Είστε αδίστακτοι και αναίσχυντοι εσείς οι οπαδοί της λαθρομετανάστευσης.

Xαρακτηριστικό δείγμα γραφής και για το ιδεολογικό στίγμα μερικών και για το πώς αντιλαμβάνονται τη συζήτηση για τέτοια θέματα.

----------

> Πρώτα επικαλείστε τις βλακείες των ουφολόγων ως... επιχείρημα κατά των υπερασπιστών της αυτοχθονίας!

Τα ίδια τα αρχαία κείμενα αναιρούν τα περί αυτοχθονίας. Βλέπε τη σχετική αναφορά στο άρθρο του Γιάννη Τάχου, περιοδικό Άρδην, τεύχος 53, Απρίλιος-Μάιος 2005, σελ.52.

----------

> Όταν και οι διακεκριμένοι επιστήμονες (που ξεσκεπάζουν τους ουφολόγους)

Ο πράγματι διακεκριμένος επιστήμονας Ν. Ξηροτύρης στο άρθρο του δεν ξεσκεπάζει μόνο τους ουφολόγους, αλλά και τους ελληνοκεντρικούς γενικότερα. Ουφολόγος είναι λ.χ. ο Πουλιανός;

----------

> αποδεικνύονται υπέρμαχοι της αυτοχθονίας (με την οποία, φυσικά, οι ουφολογικές ανοησίες δεν έχουν καμμία σχέση)

Φυσικά και δεν έχουν σχέση οι ουφολογικές ανοησίες με την αυτοχθονία. Δεν είναι δυνατόν και να καταγόμαστε από τον Σείριο και να είμαστε αυτόχθονες. Με την αυτοχθονία έχουν σχέση οι ελληνοκεντρικές ανοησίες.

----------

> οι Έλληνες εισέβαλαν εξ... Ουγγαρίας μόλις το 2.000-1.1000 π.Χ. εξοντώνοντας τους υποτιθέμενους "προέλληνες" Πελασγούς

Τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζεις. Βέβαια, οι Πελασγοί πράγματι δεν ήταν Έλληνες, σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα.



ΥΓ.: το ξευτιλίζω δεν θέλει δύο υ (*ξευτυλίζω). Το πρώτο υ προέρχεται από το ευτελής. Το δεύτερο δεν δικαιολογείται. Άρα, ξευτιλίζω, όχι *ξευτυλίζω.

:-)