21.5.05

Το φάρμακο της δυσλεξίας

Στην μοιραία εκπομπή του Χαρδαβέλλα ακούστηκε κι αυτό:
"μου λένε συνέχεια ότι πληθαίνουν τα κρούσματα δυσλεξίας" είπε με το σατανικό του μειδίαμα ο κύριος Καργάκος. "Παλιά γιατί δεν είχαμε δυσλεξία; Μα είναι δυνατόν το παιδί που ήξερε να κλίνει το 'πεπαίδευκα, πεπαίδευκας, πεπαίδευκε, πεπαιδεύκαμεν, πεπαιδεύκατε, πεπαιδεύκασιν' (ο μπαγάσας το'πε με μια ανάσα) να γίνει δυσλεξικό;". Αυτό θα πει μεστός αττικός λόγος: συμπύκνωσε σε μια φράση την με ιατρική ακρίβεια περιγραφή της ασθένειας, τη ρίζα της και την θεραπεία της.

Έχει αρχίσει να εμφανίζεται στους εφιάλτες μου ο Σαράντος. Τον ακούω ακόμα να προστάζει να κάψουμε την Διαμαντοπούλου. Τον βλέπω με ναπολεόντειο καπέλο και βέργα να μπαίνει σε τάξη και με μια ανάσα, σαν πνίγος, να απαγγέλλει εν χορώ μαζί με τους υπνωτισμένους μαθητές "τέττιξ, τέττιγος, τεττίγων, τέττιξιν, τέττιγε, τεττίγοιν" και με τη βέργα να τεμαχίζει και να καρφώνει ζεματισμένα τζιτζίκια.

19 σχόλια:

Φοινικιστής είπε...

To συμπέρασμα από την εκπομπή του Χαρδαβέλλα είναι ότι μπορεί κανείς να λέει ό,τι θέλει, χωρίς να ελέγχεται για την ακρίβεια των λεγομένων του, αρκεί βέβαια να μιλάει υπέρ της ελληνικής γλώσσας.

:-)

λανθάνων είπε...

τον είχα εκθεσά πριν δέκα κάτι χρόνια. δεν έδειχνε φαύλος_

J95 είπε...

"αρκεί βέβαια να μιλάει υπέρ της ελληνικής γλώσσας"

φυσικά με μία αρκούντως κουκουρούκου ερμηνεία της έννοιας "γλώσσα"...

thas είπε...

Οι σίγουρες απόψεις του με πνίγουν. Ανθολογείται σε εκθεσιολόγια γιατί η σκέψη του τείνει να αναμασάει το προφανές και να το μνημειώνει εμφατικά.

Το post σου με ενθουσιάζει. Ταυτίζομαι!

Sraosha είπε...

"Ανθολογείται σε εκθεσιολόγια γιατί η σκέψη του τείνει να αναμασάει το προφανές και να το μνημειώνει εμφατικά."

Ω ναι, ναι...

kukuzelis είπε...

"Ανθολογείται σε εκθεσιολόγια γιατί η σκέψη του τείνει να αναμασάει το προφανές και να το μνημειώνει εμφατικά."

Αυτό ήταν που μ' έβαλε στο πανεπιστήμιο.
*
Επειδή ήμουν -είμαι- ανορθόγραφος και μάλλον ανεπαρκής στην έκθεση, τον είχα παρακαλέσει να μου δίνει ,και να διορθώνει, δύο επιπλέον θέματα εκθέσεων κάθε εβδομάδα. Δέχτηκε ευγενέστατα χωρίς να απαιτήσει πρόσθετη αμοιβή.
*

τέττιξ είπε...

Δεν αμφιβάλλω ότι ένας άνθρωπος με το ύφος του Καργάκου είναι ιδεολόγος κι όχι στεγνός έμπορας-γι'αυτό δεν με εκπλήσσει τόσο η μαρτυρία του kukuzeli. Τις τελευταίες δεκαετίες δε, στην Έκθεση Ιδεών στις Πανελλαδικές, διαγωνίζονται και ανταγωνίζονται στην πραγματικότητα μόνο δυο υποψήφιοι: ο Καργάκος κι ο Παπανούτσος. Δεν κρύβω ότι κι εγώ πάντα είχα πρόβλημα στην έκθεση, τουλάχιστον μέχρι τις πρώτες τάξεις του Λυκείου. Στην πρώτη Γυμνασίου αγόρασα ένα παιδαριώδες εκθεσιολόγιό του, το οποίο μάλλον ήταν κακό, ακριβώς επειδή το φόρτε του αυτουνού είναι οι δοκιμιακές εκθέσεις. Αυτό το εκθεσιολόγιο μού έκανε απίστευτο καλό: ανακάλυψα ότι μόνος μου θα γινόμουν λιγότερο ρεζίλι κι από τότε αρνήθηκα πεισματικά να αναπαραγάγω μισή ετοιματζίδικη φράση, ακόμα κι αν θα'ταν προς όφελός μου. Το ταλέντο του Καργάκου το θαύμασα πιο πρόσφατα, στο Διεθνές (ήταν;) Συνέδριο Κλασικής Φιλολογίας που διοργάνωσε η Ε.Ε.Φ. και η πρόεδρός της, Γ.Ξανθάκη-Καραμάνου. Η εισήγηση του Καργάκου είχε θέμα (περίπου) "την δημοκρατικότητα της ελληνικής σκέψης, όπως αποδεικνύεται/αποτυπώνεται στο συντακτικό της αττικής διαλέκτου". Με την εισήγηση αυτή έμαθα πως μόνο η Ελληνική, και δη η αρχαία, και (ακόμα πιο) δη η αττική, διαθέτει υποτεταγμένο λόγο, αιτιολογικούς συνδέσμους κ.λπ. κ.λπ., όλα αυτά δηλαδή που δείχνουν ότι η ελληνικιά γλώσσα είναι δημοκρατική και μόνο με τέτοια γλώσσα γίνεται δημοκρατία.
ΥΓ. Μεσιέ Τας, μεγσί μποκού μποκού. Μεσιέ κουκουζελίς, μην ξαναεξαφανιστείτε.

kkk είπε...

Μαγκες, δεν τα ζώ από κοντά, όπως εσείς, γι αυτό αν πέφτω έξω να με συμπαθάτε, και δέχομαι κάθε παρατήρηση.

Μου φαίνεται οτι αυτό που εννοούν πιά όταν λένε "δυσλεξία", είναι "βλακεία", και αυτό μάλλον τους έρχεται βολικό. Ένας δυσλεξικός δεν κλίνει εύκολα το "πεπαίδευκα", ίσως και ποτέ του, τουλάχιστον χωρίς κάποια θεραπεία.

Ένας βλάκας μπορεί να το μάθει πιο εύκολα, αν και θα υδρώσει, θα στριμωχτεί, και η εμπειρία γενικώς θα του είναι δυσάρεστη.

Το μισό ακροατήριο (και βάλε) του Χαρδα δυσκολεύεται να γράψει με πεζά, ορθογραφεί με το σύστημα "ΤΠΙ" (τοιχεα προσπελασημως υιοτακεισμος), το όνομα του το κουβαλάει σε σκονάκι για να μην εκτίθεται, και ταυτόχρον ωρύεται για την απώλεια της Ελληνικής Γλώσσας, που υποκινείται, φυσικά, απο τις γνωστές σκοτεινές δυνάμεις.

ΦΥΣΙΚΑ και είναι ανορθόγραφος λόγω δυσλεξίας. Δεν φταίει αυτός. Αλοίμονο.
ΦΥΣΙΚΑ και τύποι σαν τον κ. Καργάκο θα είναι ήρωες του.

Εγώ λέω οτι αν τον ρωτήσεις (τον φιλό ακροατή) γαιτί δεν μπαίνει στν κόπο να ΜΑΘΕΙ Αρχαία - να θεραπεύσει έτσι τζάμπα και την δυσλεξία του - θα σου πεί οτι το πρώτο βήμα ήδη το έχει κάνει:

ΑΦΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΜΟΝΟ ΜΕΚΕΦΑΛΑΙΑ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΑΝΚΑΙΟΙΑΡΧΑΙΟΙ ΧΩΡΙΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΕΣΚΑΙΣΕΛΙΓΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑΓΙΑΤΙΟΠΟΙΟΜΝΗΜΕΙΟΔΕΙΣΕΤΣΙΕΙΝΑΙΓΡΑΜΜΕΝΟ

kkk είπε...

Οπότε, έμμεσα, ο Καργάκος έχει απόλυτο δίκιο!!!

ΑΥΤΗΝ την δυσλεξία, λιγο στρώσιμο κώλου την θεραπέυει στο πι και φι.

Φοινικιστής είπε...

:-)

Ευμίλιος είπε...

Tettiga tsekare to dmitri_ling@yahoo.gr.
(meta apo ton elegxo diagrapste elefthera to comment)

Μάρθα είπε...

Πώς μου ξέφυγε εμένανε αυτή η εκπομπή; Και τώρα με τις εξετάσεις δεν ενημερώνομαι ούτε από τους μαθητές μου -που μπορεί εσύ να ξεγλωσσιάζεσαι με τις ώρες και να μην έχουν ακούσει τίποτα, άμα μιλάει όμως ο Χαρδαβδέλας δεν χάνουν λέξη!

Δεν ξέφυγε όμως από τον Γιάννη Χάρη (τον γνωστό και πολύ αγαπητό μου από τα Νέα):

"2. Ο όντως αθέατος κόσμος ή Ο παρακόσμος


Δεν τα θυμήθηκα τυχαία όλα αυτά, με αφορμή μονάχα τις εξετάσεις της μικρής μου φίλης. Δεν πάνε ούτε δυο βδομάδες που έπεσα τυχαία στον «Αθέατο κόσμο» του K. Χαρδαβέλα, που, πιστός στα διάφορα «παρα-», τα παραφυσικά φαινόμενα, τα παραθρησκευτικά κ.ά. τα οποία μελετά, αφιέρωσε μια εκπομπή στα αρχαία, από παραεπιστημονική -λέω εγώ- σκοπιά. H σύνθεση των ομιλητών ήταν απόλυτα, σκανδαλωδώς ομοιογενής, εξέφραζε μάλιστα όχι απλώς μία συγκεκριμένη άποψη, αλλά το απώτατο άκρο της άποψης αυτής, με πιο χαρακτηριστικές παρουσίες τον παλαιόθεν γνωστό Σαράντο Καργάκο και τον εκπρόσωπο του ΛΑΟΣ A. Γεωργιάδη, των καθημερινών, πολύωρων αρχαιοτάδε εκπομπών στα γνωστά παρακάναλα, καθώς και με εκπροσώπους της «Ελληνικής Γλωσσικής Κληρονομιάς».

Μαζί με όλα τα αναμενόμενα, ακούστηκαν και τα λιγότερο γνωστά, για τις «επιστημονικές» έρευνες και μετρήσεις σύμφωνα με τις οποίες η εκμάθηση των αρχαίων προλαμβάνει ή θεραπεύει ακόμα και ψυχικές παθήσεις («Και γιατί τότε τρελάθηκε ο Ηρακλής ή ο Αίαντας;» χαριτολόγησε φίλος που τα άκουγε). Στη μειωμένη διδασκαλία των αρχαίων απέδωσε λ.χ. τη δυσλεξία ο κ. Καργάκος, γιατί όταν παλαιότερα ο μαθητής υποχρεωνόταν να αποστηθίσει το «πεπαίδευκα, πεπαίδευκες, πεπαίδευκε, πεπαιδεύκαμεν...» κτλ. αποκτούσε μια «λαλητική τριβή» (αν συγκράτησα καλά τον όρο) και δεν πάθαινε δυσλεξία! Να σχολιάσει τι, κανείς; Ότι η δυσλεξία δεν έχει σχέση με «λαλιά» και προφορά; Και άραγε η όποια δυσλεξία προλαμβάνεται όταν αποστηθίζει κανείς το «πεπαίδευκα» έτσι όπως το προφέρουμε σήμερα εμείς ή όπως το πρόφεραν οι αρχαίοι; Δηλαδή: πεπέδεφκα, ή κάτι σαν πεπαϊντέουκα; (A, μήπως γι' αυτό τρελαίνονταν ακόμα και οι αρχαίοι;)"

[Αυτή η έρμη η δυσλεξία, έχει τραβήξει τα πάνδεινα η γυναίκα.]

Εκτός των άλλων, στο σημερινό του κείμενο θίγει το αγαπημένο μου θέμα (αρχαία στο γυμνάσιο), οπότε σας δίνω το link για να αποθαυμάσετε... (την έχουμε κάνει αυτήν τη συζήτηση, αλλά δεν εξαντλήθηκε φυσικά το θέμα)

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18249&m=P14&aa=1

Παρεμπιπτόντως, μου λείψατε ρεεεε!!!

τέττιξ είπε...

Ω Μάρθα!! Καλά, τώρα χάρηκα στ'αλήθεια!

Που λες, μ'αυτό το ποστ ήθελα κι εγώ έμμεσα να υπενθυμίσω αυτό που λέει ο Χάρης, ότι η δυσλεξία μόνο με την προφορά και την άρθρωση δεν έχει σχέση! Άμα ήταν έτσι, η θεραπεία θα ήταν το "άσπρη πέτρα ξέξασπρη" και λοιποί γλωσσοδέτες -και ο Κουκουζέλης θα έπρεπε να είναι το επίσημο αναγνωστικό των δυσλεξικών (καλά, ούτως ή άλλως εμένα είναι το αναγνωστικό μου, αλλά για άλλους λόγους).

Βρε Μάρθα, γιατί δεν γίνεσαι κι εσύ μια αυτόχθων; Η φίλη σου και γειτόνισσά μου τι γίνεται; Γέννησε;

Αυτόχθων Ιάπων είπε...

Γειά σε όλους!!

Πώς είσαι βρε Μάρθα μας;; =) Ο Άγγελος τι κάνει;;

Ας πούμε ότι ισχύουν οι πρωτοποριακές αυτές απόψεις περίσ δυσλεξίας. Τι συμβαίνει με τον υπόλοιπο κόσμο; Και μη μας πει ο εν λόγω κύριος ότι η δυσλεξία παρουσιάστηκε αποκλειστικά και μόνο στην Ελλάδα με την καθιέρωση της δημοτικής!! Από τα ελάχιστα που ξέρω, είναι ότι η δυσλεξία αφορά τη γραφή. Κάποιος γλωσσολόγος (ο γνωστός μας καθηγητής) είπε ότι έχει σχέση μόνο και μόνο με τη γραφή και την ανάγνωση και όχι με την ομιλία ή άρθρωση, αν θυμάμαι καλά. Αν είναι έτσι, που κολλάει αυτό που είπε ο εν λόγω κύριος;

Και τώρα μια έκπληξη:

Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας σε θέματα που αφορούν την ελληνική γλώσσα και την ορθή της χρήση, θα ήθελα να ζητήσω την άποψή σας για την ορθή γραφή του ονόματος του κλάδου που υπηρετείτε: ορθοπεδική ή ορθοπαιδική;

Όπως είναι γνωστό, το 1974 ο Γάλλος καθηγητής Nicolas Andry χρησιμοποίησε τις ελληνικές λέξεις «Oρθόν» και «Παιδίον» για να καθορίσει τα όρια μιας νέας ιατρικής ειδικότητας που έμελλε να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί στην ειδικότητα της σύγχρονης Oρθοπαιδικής.

Για καθαρά επομένως παραδοσιακούς λόγους πρέπει να διατηρήσουμε το «αι» στη γραφή του ονόματος της ειδικότητάς μας, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Και τούτο παρά το γεγονός ότι το όνομα «Oρθοπαιδική» δεν ικανοποιεί ετυμολογικά, αφού πλέον η ειδικότητα αυτή περιλαμβάνει όλες τις παθήσεις και κακώσεις του μυοσκελετικού συστήματος, ανεξαρτήτως ηλικίας.


http://kapodistriako.uoa.gr/stories/066_in_01/index.php?m=2

ΧΟΧΟΧΟΧΟΧΟΧΟΧΟ!!! γκούχου-γκούχου-γκούχου!! Το άρθρο αυτό κυκλοφόρησε με το Καποδιστριακό (εφημερίδα του πανεπιστημίου) σε όοοολο το πανεπιστήμιο οπότε, καταλαβαίνουμε ποιός το διάβασε, και πόσα κιλά αφρό έβγαλε.. ΧΟ ΧΟ ΧΟ

Φοινικιστής είπε...

:-)

Καλό! Υπάρχει όμως ένα λαθάκι στη σελίδα. Ο Andry έπλασε τον όρο ορθοπαιδική το 1741 και όχι το 1974.

Σας ορκίζομαι στην αυτοχθονία μου.

:-)

Αυτόχθων Ιάπων είπε...

ΩΧ!!!!!! Μόλις κοίταξα και στην έντυπη μορφή της εφημερίδας και πράγματι γράφει 1974.. Όχι ρε γαμώτο!! Μα καλά, κατάρα έχει ρίξει ο άτιμος;; γκρρρρ..

Ανώνυμος είπε...

Δυσλεξία = έκπτωση τής ικανότητας κατανοήσεως τού γραπτού λόγου (συνδέεται με κεντρική βλάβη)

Δυσλαλία = έκπτωση τής ικανότητας ομιλίας (συνδέεται με ανωμαλία τών εξωτερ. οργάνων ομιλίας)

Αλεξία = αδυναμία αναγνώσεως

Μάρθα είπε...

Με καθυστέρηση μόλις μίας εβδομάδας απαντώ: είμασε όλοι καλά, παιδιά, σκυλιά, γατιά. Η φιλενάδα δεν γέννησε ακόμη (η μικρή θα σκάσει μύτη μέσα στο μήνα πάντως). Όσο για την υπηκοότητα στη χώρα των αυτοχθόνων είναι φανερό πως δεν τη δικαιούμαι ακόμη, με τους ρυθμούς που μπαίνω στο ίντερνετ τουλάχιστον!
Ασπάζομαι όλη τη φυλή...

Ανώνυμος είπε...

Έπεσα στα χέρια ειδικών που με απροσανατόλισαν και με ξεπουπούλιασαν οικονομικά.

Έχω μια κόρη 14 ετών που έχει μαθησιακές δυσκολίες. Δεν γράφει στραβά ή ανάποδα, διαβάζει κανονικά, δεν μπορεί να μάθει/ αποστηθίσει/ συλλέξει σημαντικά στοιχεία/ συνοψίσει/ επιλέξει κυριότερά του (ο,τιδήποτε φανταστείτε) μπροστά σε μια σελίδα βιβλίου του σχολείου, κυρίως ιστορίας ή γεωγραφίας.
Λόγω της δυσκολίας της σε κάθε σχολείο επιλέγει να κάνει παρέα μόνο με προβληματικά/ παραβατικά παιδιά και μας φέρνει πάντα μπροστά σε τετελεσμένα γεγονότα που μας σπρώχνουν σε απελπισμένες πράξεις (αλλαγή σχολείου, αλλαγή "ειδικών" κλπ). Ότι χαρίσματα έχει φροντίζει με κάθε τρόπο να τα εξαφανίσει, προκειμένου να μη διαφέρει στην προβληματική φίλη της (φρόντισε να ξεχάσει τα πορτογαλικά της, αποπειράται να κάνει το ίδιο στα γαλλικά της, στράβωσε τα μπροστινά της δόντια για να βάλει σιδεράκια όπως η φίλη της, καθόταν με τα γόνατα να συγκλίνουν προς τα μέσα και να ενώνονται ώστε να στραβώσουν ενώ η ίδια παλιάέτρεχε με τα δυνατά πόδια της σαν δρομέας, προσπαθεί σε πάρτυ να τρώει τούρτα ενώ τη σιχαίνεται κλπ).

Έχει μεγάλη κλιση στο μπαλέτο και στο πιάνο (όπου μαθαίνει και προετοιμάζει περισσότερα από ότι της δίνεται κλπ) Μακάρι να υπήρχε ένας κόσμος που να μπορούσε να αξιοποιήσει αυτά τα ταλέντα χωρίς να χρειάζονται και οι λοιπές γνώσεις. Δυστυχώς έχω παρακολουθήσει προφορικές εξετάσεις του ΑΣΕΠ για πρόσληψη καθαριστριών από το δημόσιο και για λόγους συναγωνισμού τις ρώταγαν τι γνωρίζουν για τη Συνθήκη της Λωζάνης.

Οι θεραπευτικές εισηγήσεις των ειδικών στα χέρια των οποίων έπεσα και με αφαίμαξαν ήσαν (δεν είναι όλες οι απόψεις του ίδιου ατόμου):

- Δεν έχει δυσλεξία (Λες και υπάρχει ένας διαχρονικά ισχύων ορισμός της δυσλεξίας.Και εγώ είχα δυσλεξία τα χρόνια μου και την αντιμετώπισαν με το ξύλο και τον εξευτελισμό).

- Θα ασχοληθούμε με την προσωπικότητά της μόνο. (Δεν μου απαντάνε όμως στο ερώτημά μου "Δέστε δημοσίευμα της Καθημερινής υπάρχουν ορισμένες μέθοδοι για να μαθαίνουν τα δυσλεκτικά παιδιά. Γιατί αυτές τις μεθόδους να τις ανακαλύψουμε εμείς -μαζί με τους κατάλληλους ειδικούς - όταν η κόρη μου θα είναι 26 ετών και όχι τώρα;

- Αφήστε τη να μείνει στην ίδια τάξη. Καλό θα της κάνει( Όμως εγώ έχει διαβάσει διάφορα βιβλία και άρθρα για τη δυσλεξία, και πουθενά δεν λέει ότι θεραπεύεται με το να μείνει το παιδί στην ίδια τάξη).

- Πηγαίνετε στον τάδε που είναι ειδικός στο να προετοιμάζει δυσλεκτικά παιδιά στο σχολείο και στο τέλος τους περνάει η δυσλεξία. Πήγα και πέρασα τη χρονιά με άθλιες συνθήκες. Ο ειδικός κάθε φορά απήύδηζε προσπαθώντας να της μάθει κάτι, δεν τα κατάφερνε, έλεγε ότι η κόρη μου κουράστηκε και "έχει κατεβάσει τα ρολλά" και μου έδινε μερικές σελίδες γεμάτες με κείμενο το οποίο εγώ ο μή ειδικός θα αναλάμβανα να της τα περάσω στο μυαλό -σαν να ήταν ένα φάξ - προτού κοιμηθεί το βράδυ.

- Να κάνετε οικογενειακή θεραπεία. Εσείς η κόρη σας και η γυναίκα σας. Θα είμαι εγώ και ένας άλλος συντονιστής. Γιατί ο άλλος (ο μπακαλόγατος); Γιατί έτσι γίνεται η ομαδική θεραπεία. Μπορείτε κυρία μου να μου δείξετε σε ένα από τα βιβλία της ομαδικής θεραπείας που έχετε στη βιβλιοθήκη σας να αναφέρει ότι θα υπάρχει και δεύτερος θεραπευτής; Έτσι γίνεται στην Ελλάδα. Και τι με αυτό; Και στη Βραζιλία σε ορισμένες περιοχές κάνουν βουντού. Πόσο θα κοστίσει; 140 η συνεδρία (70 αυτή και 70 ο ειδικευόμενος μπακαλόγατος). Τι λέτε κυρία μου;(Και η θεραπεύτρια καπνίζει σαν φουγάρο μπροστά στην κόρη μου χωρίς να ζητάει συγγνώμη ή άδεια, παρόλο που απαγορεύεται από το Υπουργείο Υγείας. Σκέψου να προστεθεί και ο μπακαλόγατος που να καπνίζει τσιμπούκι!)
- (στη γυναίκα μου) Να μετάσχετε σε ομαδική θεραπεία (σε ένα κατερειπωμένο σπίτι). Θα είναι γονείς παιδιών; Όχι αποκλειστικά, μπορεί μερικοί να είναι γονείς αλλά μπορεί και να μην είναι. Θα το σκεφτώ. Προτού φύγετε, παρακαλώ να με πληρώσετε. 150 Ευρώ. Θα σας ετοιμάσουμε την απόδειξη την επόμενη βδομάδα, να τη ζητήσετε από την κυρία Βάνα.

- Δεν έχει μαθησιακά προβλήματα. Είναι ιδιοφυϊα η κόρη σας. Εσείς οι γονείς έχετε πρόβλημα. Θα πρέπει να κάνετε ατομικές θεραπείες ο καθένας σας. Και η κόρη μας; Η κόρη σας δεν έχει τίποτα. 120 Ευρώ. Θα μου δώσετε απόδειξη; Όχι, δεν δίνω αποδείξεις, είμαι πανεπιστημιακός. τότε και εγώ δεν πληρώνω. Μα μου φάγατε την ώρα.. Λυπάμαι. Ωραία θα σας δώσω απόδειξη για 30 ευρώ. Τότε και εγώ θα σας πληρώσω 30 ευρώ.

Σας παρακαλώ, μπορείτε να μου δώσετε κάποια κατεύθυνση ως προς το τι να κάνω; Η κόρη μου με τόσες επισκέψεις και τέτοια παραπληροφόρηση δεν ξέρει τι ακριβώς συμβαίνει. Ακόμα και αν είμαστε φοβεροί εγκληματίες η γυναίκα μου και εγώ (φανταστείτε με να είμαι σαν τον Αυστριακό!), πάλι υπάρχει υποχρέωση των ειδικών να τη βοηθήσουν σήμερα και όχι όταν γίνει 26 ετών. Οι ειδικοι της έχουν βάλει στο μυαλό ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις μας και γι' αυτό εκείνη δεν μπορεί να μάθει τη μετάφραση των Αρχαίων.

Φυσικά (στην Ελλάδα πάντα έχουμε συμβουλές και επιχειρήματα) μπορεί να πεί κανείς «γιατί δεν πάτε σε κάποιο ειδικό κέντρο του δημοσίου για τα παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα;» Σε αυτούς τους φορείς αν δοκιμάσετε να τηλεφωνήσετε για να κλείσετε ραντεβού, θα πάρετε την απάντηση ότι έχετε σειρά προτεραιότητας για να σας δουν μετά από ένα χρόνο. Δοκιμάστε!

Αν προσφύγετε στο Συνήγορο του Πολίτη σας απαντούν ότι α) "ναι μεν η ιατρική περίθαλψη είναι συνταγματικό σας δικαίωμα, αλλά εδώ υπάρχει αντικειμενική αδυναμία, όπως δηλώνουν οι συγκεκριμένοι φορείς", β)"μπορείτε να κάνετε αγωγή αποζημίωσης κατά του δημοσίου για παραλείψεις των οργάνων του, με βάση το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα εάν θεμελιώσετε τη βλάβη που υπέστη η κόρη σας από την παράλειψη...

Η αγωγή εκδικάζεται μετά από 3 1/2 με 4 χρόνια και αν υπολογίσουμε ότι στην καλύτερη περίπτωση κερδίσετε, το δημόσιο θα κάνει έφεση και αναίρεση οπότε μπορείτε να έχετε την απόφαση που θα σας δικαιώνει τελεσίδικη μετά από 7-8 περίπου χρόνια.

Βέβαια δεν είναι εύκολο να έκτέλέσετε απόφαση κατά του δημοσίου, οπότε μπορείτε να προσφύγετε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Στρασβούργο), αλλά θα πρέπει να προσέξετε να ασκήσετε την προσφυγή εντός 6 μηνών από την έκδοση της τελεσίδικης απόφασης (μετά από αναίρεση κλπ). Η εκκρεμοδικία κρατάει περίπου 8-10 χρόνια και μάλλον θα κερδίσετε την υπόθεση με μια συμβολική αποζημίωση, εκτός αν στο μεταξύ ο αρμόδιος φορέας αποφασίσει να καλέσει την κόρη σας για εξέταση..".